Управління кадрами навчальних закладів



Дистанційний курс “Управління кадрами в навчальних закладах”

Передмова


Теоретичні основи управління кадрами є важливою складовою фахової підготовки керівників навчальних закладів. Вивчення нормативної дисципліни «Управління кадрами в навчальних закладах» повинно базуватися на знаннях з питань теорії і практики управління навчальним закладом, менеджменту організацій, психології управління, кадрового діловодства та мовлення в навчальному закладі. Програма дисципліни «Управління кадрами в навчальних закладах» передбачає вивчення загальних закономірностей та особливостей формування, функціонування та розвитку персоналу навчального закладу; значення, зміст, принципи, функції та методи кадрового менеджменту, його місце в системі управління; сучасні підходи до управління персоналом та особливості професійної діяльності керівників навчальних закладів у сфері управління кадрами.



Мета вивчення курсу полягає у формування у майбутніх фахівців – магістрів спеціальності "Управління навчальним закладом" наукового світогляду і глибоких знань з кадрового менеджменту, необхідних для ефективного управління кадрами навчального закладу.

 -        Методичні рекомендації щодо роботи з курсом:


 Кадровий менеджмент має свій категорійний апарат, тому в ході опрацювання змісту дисципліни, необхідно звертатися до глосарію. В останні роки розширилися можливості отримання інформації з питань управління кадрами в галузі освітньої діяльності (підручники, періодичні видання, Інтернет). Тому під час вивчення теоретичного матеріалу дисципліни необхідно користуватися додатковим матеріалом із наведених посилань на джерела інформації.
Практичні заняття дозволяють закріпити теоретичний матеріал на конкретних реальних прикладах. 







Практичне заняття 1. Термін виконання 28.02.2015

 Мета заняття: узагальнити головні поняття кадрового менеджменту, проаналізувати підходи до управління кадрами, сформулювати основні напрямки, завдання та методи управління кадрами в системі освіти.

Завдання 1 .Розкрити сутність традиційного та нового підходів до управління кадрами

Завдання 2. Скласти схему системи управління кадрами навчального закладу
Методичні вказівки: використовуючи знання матеріалів дистанційного курсу та практичний досвід необхідно зобразити схематично систему управління персоналом навчального закладу. Тип закладу обирається магістрантом (дошкільний заклад освіти, загальноосвітня школа, заклади додаткової позашкільної освіти, ВНЗ та ін..)

Завдання 3. Обрати комплекс методів управління кадрами відповідно до основних функцій та задач кадрового менеджменту.
 Методичні вказівки:
Самостійно вивчити соціально-педагогічні методи кадрового менеджменту за цим посиланням  Соц-психол. Методи. Використовуючи додатковий та основний матеріал дистанційного курсу, розподіліть завдання та методи управління персоналом відповідно до рівнів кадрового менеджменту. Результати оформіть у таблиці 2.
Таблиця 2.
Рівні, завдання та методи кадрового менеджменту
Рівні кадрового менеджменту
Завдання кадрового менеджменту
Методи





 Відповіді на завдання 1 практичного занятятя оформиіть у власному файлі:





Практичне заняття 2.

Термін виконання 01.03.2015

Планування та розвиток персоналу

Мета заняття: узагальнити теоретичні знання з питання кадрового планування та розвитку персоналу, формування практичних навиків щодо планування роботи з кадрами, добору персоналу в навчальній заклад, управління власною кар’єрою.

 Завдання 1.
 Самостійно вивчить засоби залучання потенційних кандидатів (файл). Використовуйте основні та допоміжні матеріали дистанційного курсу. Запропонуйте та обґрунтуйте свій варіант вирішення наступної управлінської ситуації:

Ви працюєте заступником директора з навчально-виховної роботи загальноосвітньої школи м. Луганська. У червні місяці Ви отримуєте інформацію щодо майбутніх змін у кадрах, а саме: одного із трьох учителів англійської мови запрошено на стажування до Англії, вчитель географії у листопаді піде у декретну відпустку, вчитель математики планує з січня вийти на пенсію за вислугою років. Також школа бере участь у експерименті та планує через навчальний рік набирати учнів у перший клас із поглибленим вивченням іноземних язиків. У зв’язку з цим у школі виникне потреба через навчальний рік у вчителі французької мови, через два роки – у вчителі італійської мови, через п’ять років – у вчителі китайської мови.

 Завдання 2.
 Складіть у формі схеми модель системи розвитку персоналу навчального закладу. 
 Завдання 3.
Самостійно вивчить додатковий матеріал, в якому проаналізовані управлінські обмеження та запропоновані тесті для їх виявлення. (файл анализ управленческих ограничений) Запропонуйте програму управління власною кар’єрою.
  Методичні вказівки:
Пройдіть тести для виявлення ваших управлінських обмежень. Розробка програми управління власною кар’єрою повинен спиратися на результати аналізу Ваших сильних та слабких сторін як керівника та Ваші прагнення щодо кар’єрного зросту. Використовуйте основні та допоміжні матеріали дистанційного курсу.

 Результат Вашої роботи над завданнями 2 практичного заняття зафіксуйте письмово у власному файлі.
  
Відповіді:

Практичне заняття 3.


Термін виконання 06.05.2015


«Формування колективу та мотивація персоналу» 
Мета семінарського заняття: узагальнити теоретичний матеріал з питань формування колективу та мотивації працівників, набути практичних навичок щодо управління розвитком колективу та опанувати методи оцінка та мотивації працівників навчального закладу.


 Завдання 1.



Розробити алгоритм проведення чергової атестації педагогічних працівників навчального закладу.

 Методичні вказівки:

Для розробки алгоритму проведення чергової атестації педагогічних працівників навчального закладу необхідно самостійно вивчити «Типове положення про атестацію педагогічних працівників» та опанувати Т. 1.6.дистанційного курсу. У алгоритмі необхідно відобразити послідовність управлінських дій, необхідних для проведення чергової атестації, встановити заходи, призначити відповідальних, визначити терміни. Обміркуйте, які заходи необхідно вжити, щоб процес атестації здійснював мотиваційну функцію. Результат Вашої роботи зафіксуйте письмово (600 знаків).


 

 Завдання 2.

Запропонуйте та обґрунтуйте свій варіант вирішення наступної управлінської ситуації:

Вас призначено директора загальноосвітньої школи у якій Ви раніше не працювали та не навчалися. Школа має свої давні традиції, 15 років потому вона входила до п’яти кращих шкіл області. Зараз школа не відзначається особливими досягненнями, але демонструє стабільні середні результати. Колектив школи стабільний, складається з обізнаних викладачів 1-2 категорії, які проробили у школі все своє життя. Останні 10 років школа практично не поповнювалася новими кадрами, попередній директор неохоче приймав до школи нові кадри, а ті декілька молодих спеціалістів, які були прийняті на роботу, не затрималися у закладі.

Охарактеризуйте стадію розвитку колективу, які будуть ваші управлінські дії щодо його подальшого розвитку?

Методичні вказівки: Використовуйте матеріал Т. 1.5. дистанційного курсу. Результат Вашої роботи зафіксуйте письмово (300 знаків).

 

Завдання 3.

Пройти тест для визначення власних ціннісних орієнтацій та мотиваційних факторів у роботі (файл тест мотивація)

Розробити комплекс мотиваційних заходів та методів з формування мотиваційного середовища у навчальному закладі



Методичні вказівки: Вам пропонується виконання самостійної роботи для усвідомлення власних ціннісних орієнтацій та мотиваційних факторів, результати надсилати на перевірку не потрібно. Використовуючи власний досвід, теоретичні знання з матеріалів дистанційного курсу щодо мотивації праці, запропонуйте комплекс мотиваційних заходів та методів для формування мотиваційного середовища у навчальному закладі. Результат Вашої роботи зафіксуйте письмово (600 знаків).

Результат Вашої роботи над завданнями 3 практичного заняття зафіксуйте письмово у власному файлі.
  
Відповіді:


Практичне заняття 4.

Термін виконання 12.03.2015

 «Формування позитивного іміджу керівника й управління конфліктами у навчальному закладі»

 Мета семінарського заняття: узагальнення теоретичного матеріалу та формування практичних навичок щодо створення іміджу керівника та управління конфліктами у навчальних закладах.
 Завдання 1.
Здійснити аналіз власного іміджу.
Розробити програму формування власного позитивного іміджу.
 Методичні вказівки: Пройти тестування та проаналізувати власний імідж (файл). Для складення програми формування власного іміджу використовуйте матеріали дистанційного курсу (Т.1.7) та результати самоаналізу. Результат Вашої роботи зафіксуйте письмово (300 знаків).

Завдання 2.
Скласти схему класифікації конфліктів. 
Методичні вказівки: Для відображення класифікації типів конфліктів у вигляді логічної схеми використовуйте матеріал дистанційного курсу (Т.1.8.).

Завдання 3.
Опишіть конфліктну ситуацію у навчальному закладі з Вашого досвіду, надайте характеристику конфлікту, запропонуйте шляхи щодо управління цим конфліктом.
Методичні вказівки: Використовуйте матеріал дистанційного курсу (Т.1.8.) та Ваш досвід. Результат Вашої роботи зафіксуйте письмово (600 знаків).

Результат Вашої роботи над завданнями 4 практичного заняття зафіксуйте письмово у власному файлі.
  
Відповіді:

 Контрольна модульна робота 1

термін виконання 16.03.2015

 Контрольна модульна робота 2

термін виконання 28.03.2015

  ТАБЛИЦЯ ОЦІНЮВАННЯ

Комментариев нет:

Отправить комментарий