Управління якістю освітніх послуг у навчальному закладі




Дистанційний курс

“Управління якістю освітніх послуг в навчальному закладі”

для спеціальності «Управління навчальним закладом»


ГЛОСАРІЙ

Розділ 1. Якість освіти я пріоритет державної освітньої політики

Цілі та завдання розділу.

          Успішне вивчення розділу дозволяє: сформувати уявлення про проблеми якості освіти як одного з державних пріоритетів, приділити значну увагу процедурам моніторингу якості освіти,впливу на якість освіти кадрової політики,формуванню в керівників необхідних професійних компетентностей.



Методичні рекомендації по вивченню Розділу 1.

При вивченні Розділу 1.1. важливо усвідомити значення процесу управління якістю освітніх послуг в теоретичному контексті, розглянути проблеми розвитку освіти України в контексті глобалізаційних процесів.

Вивчаючи пункт 1.2. зверніть увагу на управління процесами моніторингу якості освіти, визначте особливості забезпечення якості освіти з метою поліпшення ситуації у навчальних закладах.

Вивчаючи пункт 1.3. обміркуйте, як впилває кадрова політика на якість освіти; проаналізуйте нові підходи до визначення структури професійної комптетнтності менеджерів освіти

  Лекційний матеріал:

Практичне заняття 1. Термін виконання до 09.12.2014

 Якість освіти як пріоритет державної освітньої політики
  Мета заняття: спираючись на отримані магістрантами знання з першого розділу курсу, завершити формування компетенції щодо спроможності до визначення якості освіти в контексті провідної діяльності державної освітньої політики.

Завдання:
1.    Вивчити матеріали першого розділу та рекомендовані джерела.

2. Визначити особливості державної кадрової політики щодо управління якістю освітніх послуг.

3. Визначте заходи, які сприяють поліпшенню якості освітніх послуг у вітчизняних навчальних закладах. Відповідь обґрунтуйте оформіть у таблиці 1:

Розділ 2.  Теоретичні основи управління якістю освітніх послуг.



Цілі та завдання розділу.

          Успішне вивчення розділу дозволяє: сформувати уявлення про сутність якості, її природу; визначити умови забезпечення та поліпшення якості освітніх послуг у навчальних закладах, зʼясувати сутність та головні завдання моніторингу освітніх послуг.
 
Методичні рекомендації по вивченню Розділу 2.
 
При вивченні пункту 2.1. важливо усвідомити значення поняття якості та основні підходи до її визначення; обміркуйте чому якість освіти є складною категорією, що має цивілізаційний,соціально-системний, національно-регіональний виміри і характеризує освітньо-педагогічне, культурне, особистісне спрямування.

Вивчаючи пункт 2.2. зверніть увагу на особливості природи якості, розглянути якість освіти як філософську категорію, яка передбачає сукупність властивостей та характеристик освітнього процесу.

Вивчаючи пункт 2.3. важливо усвідомити основні принципи управління якістю, ключові аспекти управління якістю та способи документування цих процесів.

Вивчаючи пункт 2.4. обміркуйте, яким чином та за яких умов можливе поліпшення якості освітніх послуг у навчальних закладах.

Вивчаючи пункт 2.5. зверніть увагу, що забезпечення якості освітніх послуг є певною діяльністю системи державно-громадського управління якістю, яка покликана створити умови збалансованої відповідності потреб суспільства до його постійно змінюваних умов.

Вивчаючи пункт 2.6. важливо усвідомити, що найважливішим підсумком проведених міжнародних досліджень стало розуміння доцільності використання системи моніторингу якості освітньої сфери для визначення показників стану національних систем освіти, зокрема шкільної, з метою статистичного обліку.

    Лекційний матеріал:
 Висновки
Запитання для самоперевірки
Література до розділу

Практичні заняття 2 -3

 Мета занять: спираючись на отримані магістрантами знання з другого розділу курсу, завершити формування компетенції щодо спроможності визначення теоретичних основ управління якістю освітніх послуг.


     Завдання 2:

1.    Вивчить матеріали розділу 2 та визначте зміст діяльності освітніх організацій щодо управління якістю освітніх послуг.

2.    Обґрунтуйте місце і роль керівника в управлінні якістю освітніх послуг. 

Завдання 3:

1.    Вивчить матеріали розділу 2. Підготуйте проект щодо удосконалення управління якістю освітніх послуг в навчальному закладі, в якому Ви працюєте (або навчалися).
  Відповіді на завдання 2 та 3 обґрунтуйте та оформіть у власному файлі:
 

Розділ 3. Світовий і вітчизняний досвід управління якістю освітніх послуг у навчальних закладах 

Цілі та завдання розділу.


          Успішне вивчення розділу дозволяє: сформувати уявлення про процедури забезпечення якості освітніх послуг в системі загальної і вищої освіти розвинених країн світу, досвідом міжнародних порівняльних досліджень, основними етапами становлення технології зовнішнього незалежного оцінювання в Україні.

Методичні рекомендації по вивченню Розділу 3.

При вивченні пункту 3.1. важливо усвідомити значення процесу якості освіти у європейському та світовому вимірі.

Вивчаючи пункт 3.2. зверніть увагу на характерні особливості європейської системи освіти, що висвітлюють наявність національних систем, які є науково й організаційно обґрунтованими і позитивно впливають на динаміку показників якості освіти.

Вивчаючи пункт 3.3. важиливо усвідомити специфіку управління якістю освітніх послуг на прикладі Великобританії.

Вивчаючи пункт 3.4.обміркуйте, як впливають міжнародні угоди та співробітництво з європейськими організаціями на управління якістю освітніх послуг в Україні.
 Вивчаючи пункт 3.5. важливо усвідомити значення розвитку «євроякості»  освітніх послуг в Україні; особливості вимірювання та оцінювання якості освіти як порівняльної категорії має спиратися на розроблення та застосування єдиної методології, обʼєктивних і валідних засобів оцінювання як надійного інструментарію на систему оперативного збирання інформації та принципи її використання для прийняття управлінських рішень, а також загальну теорію управління якістю.

  Лекційний матеріал:

Запитання для самоперевірки
Література до розділу

Практичне заняття 4

Мета заняття: спираючись на отримані магістрантами знання з третього розділу курсу, завершити формування компетенції щодо спроможності до визначення світового та вітчизняного досвіду управління якістю освітніх послуг.
Завдання:
1.    Вивчити матеріали третього розділу та опрацювати запропоновані джерела.
2.    Наведіть приклади незалежних організацій, що опікуються питаннями оцінювання якості освітніх послуг в розвинених країнах.
3. Порівняйте системи управління якістю в Україні та Великобританії.

  Відповіді обґрунтуйте та оформіть у власному файлі:
ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ:  Реферат на тему "Світовий  досвід управління якістю освітніх послуг у навчальних закладах (країна за вибором)"
Решетняк І.
«Упаравління якістюосвітніх послуг»
Сташевська І.
«Розвиток відкритої освіти в Україніта за кордоном»



                  Щербак О.
 

ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ МОДУЛЬНОЇ РОБОТИ у власному файлі:

 Таблиця оцінювання магістрантів









Комментариев нет:

Отправить комментарий