Методологія та методи наукового дослідження




Програма  навчальної дисципліни

Змістовий модуль 1. Методологічні засади наукових досліджень.

Сутність, функції і значення науки. Поняття наукового дослідження проблем управління навчальними закладами. Поняття про методологію та методи наукового дослідження в галузі управління навчальними закладами. Види наукових досліджень в галузі управління навчальними закладами. Етапи наукових досліджень в галузі управління навчальними закладами. Системний підхід як методологія наукового дослідження проблем управління навчальними закладами.

Завдання 1

термін виконання 10.12.2014
Опрацюйте матеріал Теми 1 та заповніть форму завдання 1
 
Програма як теоретико-методологічна основа наукового дослідження, документ, у якому викладено й обґрунтовано логіку та процедури дослідження.  Структура програми (постановка проблеми, мета і завдання, об'єкт та предмет, інтерпретація головних понять дослідження, гіпотези дослідження, організаційно-методичний план). Місце та роль програми в науковому дослідженні.

Завдання 2 

термін виконання 15.12.2014
Опрацюйте матеріал Теми 2 та  складіть програму Вашого магістерського дослідження 

Змістовий модуль 2. Поняття про вимірювання. Суцільні та несуцільні наукові дослідження.


Сутність поняття «вимірювання». Види та характеристики шкал для вимірювання. Табулювання даних. Абсолютні, відносні, процентні та кумулятивні частоти. Графічна презентація частотного розподілу. Міри центральної тенденції та міри варіації.
Поняття про суцільне та несуцільне дослідження. Методи несуцільного дослідження: а) монографічний метод; б) метод основного масиву; в) вибірковий метод. Головні поняття вибіркового методу: «генеральна сукупність», «вибіркова сукупність», «основа вибірки», «одиниці відбору», «одиниці аналізу», «репрезентативність вибірки». Помилки вибірки. Головні способи формування вибіркової сукупності: а) прості схеми відбору; б) складні схеми відбору; в) невипадкові схеми відбору.

 Завдання 3-4

термін виконання 20.12.2014
Опрацюйте матеріал Тем 4, 5 та надайте відповідь на питання завдань 3 та 4 у файлах:

 

Змістовий модуль 3. Найбільш поширені методи набуття первинних даних у ході наукового дослідження.


Пізнавальні можливості метода опитування. Особливості опитування як спілкування. Головні фази опитування: а) вступна (фаза адаптації); б) головна; в) заключна (фаза зняття напруги). Види опитування. Питання як головний інструмент опитування. Класифікація запитань. Загальні вимоги до формулювання запитань. Загальні вимоги до оформлення інструментарію опитування (анкети, плани інтерв'ю). Загальні вимоги до підготовки та проведення опитування.
Поняття документа як джерела інформації в дослідженнях у галузі управління навчальними закладами. Класифікація документів, які використовуються в ході досліджень у галузі управління навчальними закладами. Проблема надійності й достовірності різних видів документів. Традиційний аналіз документів. Контент-аналіз документів.
Приклад рубрикатора контент-аналізу
Поняття спостереження як методу набуття інформації в дослідженнях у галузі управління навчальними закладами. Особливості спостереження як методу набуття інформації в дослідженнях у галузі управління навчальними закладами. Класифікація спостережень. Методичний інструментарій спостереження. Місце спостереження серед інших методів набуття інформації в в дослідженнях у галузі управління навчальними закладами.
Приклади бланків спостереження

 Завдання 5

термін виконання 12.01.2015
Опрацюйте матеріал Тем 6,7,8 та запропонуйте методику застосування одного з методів набуття первинних даних відповідно до завдань Вашого магістерського дослідження.

Сутність експерименту як методу перевірки гіпотез у ході наукового дослідження. Специфіка експерименту в дослідженнях у галузі управління навчальними закладами. Логічні схеми перевірки гіпотез. Труднощі й обмеження у використанні методу експерименту в дослідженнях у галузі управління навчальними закладами. Класифікація експериментів. Планування експерименту. Чинники, що впливають на внутрішню та зовнішню валідність результатів експерименту.
Описова статистика. Статистично значущий висновок. Інтерпретація та презентація результатів наукового дослідження.

 Завдання 6

термін виконання 14.01.2015
Опрацюйте матеріал Теми 9 та виконайте завдання у власному файлі:

Савченко Мирослав Іванович 

  Контрольна модульна робота

виконайте у власному файлі:

Звягінцев Андрій Володимирович  
Голосна Ірина Володимирівна
Савченко Мирослав Іванович

Таблиця оцінювання


Комментариев нет:

Отправить комментарий